Battlegrid
Úvod
V minulém příspěvku jsem se zmínil o tom, že pracuji na novém „battlegridu“. Níže popíšu o co se vlastně jedná, a jestli to vlastně nahradí starý známý Gameplate.
K tvorbě Battlegridu (s velkym B protože jsem to tak oficiálně pojmenoval :D ) jsem se dostal díky jednomu předmětu, kde jsme dostali za úkol vytvořit naprosto originální a inovativní dílenský výrobek, který spasí katedru. Po chvíli tápání přišel Trinitron s nápadem vytvořit dřevěnou skládačku, která by se dala použít jako variabilní „hexák“ pro D&D.
Nad konceptem jsem si sednul a promyslel co a jak - co jo a co ne. Nápad jsem prezentoval učiteli, a jelikož je to nejspíš trochu geek (bylo vidět, že zná trochu Warhammer), tak nápad shledal jako spásný a dostal jsem tak zelenou. V této fázi se koncept skládal ze hlavních tří částí.
- Podložka – Idea dřevěné podložky, kterou bude možné různorodě přestavovat. Skládala by se z několika menších dílčích kousků, které by se spojovali jako stavebnice.
- Textura – Textilní povrch, který by se dával na sestavenou podložku, v případě že by se nechtělo použít defaultní prostředí, které podložka sama představuje. Textílie různě barvená a upravovaná dle tématu (příroda, město, podzemí, astrál ...)
- Objekty – Představa nejmenších prvků stavebnice. Malé součásti prostorově dokreslující prostorově prostředí. Mohlo by se jedna o stromy, kameny, ale i zdi a třeba kopce. Tady velký prostor pro představivost.
Prvním větší cíl jsem si stanovil konstrukci první části, tedy podložky. Nejdříve jsem si musel promyslet materiál. V první fázi první části šlo především o dřevěné materiály pro samotnou desku. V budoucnu bude potřeba sehnat i barvy a laky na hotovou podložku.
Pro tělo dílčích částí podložky jsem zvolil překližku. Ideálně jsem počítal s tloušťkou 15ti milimetrů. Ta se ale nedala jen tak sehnat a tak jsem musel udělat kompromis a použít 18milimetrovou. Pro spojovací elementy jsem vybral Tríňovo tyčky (na kterých nápad vlastně vznikl :D ), za jejíž poskytnutí mu děkuji.
Materiál jsem sehnal, a nyní přišlo na lámání chleba, tedy samotnou manuální práci. Opět se ukázalo, jak teoreticky to všechno zmáknu ale prakticky už to je jinde :) Překlizkovou desku jsem hrubě naporcoval pro další opracování kocourem (původně nemělo jít o hrubé naporcování :D ). Z řezání velké desky jsem vytvořil dvanáct- dílů, pro následné opracování. U hotového Battlegridu bych rád devět dílů, proto jsem si dal rezervu tři (abych to mohl lehce podělat).
A jak to dopadlo opracováváním jednotlivých částí? To se dozvíte až příště :)